Proiect cofinanţat din Fondul Social European prin Programul Operaţional Sectorial pentru Dezvoltarea Resurselor Umane 2007 – 2013

 

Axa prioritară: 2. “Corelarea invăţării pe tot parcursul vieţii cu piaţa muncii”

 

Domeniul major de intervenţie: 2 “Prevenirea şi corectarea părăsirii timpurii a şcolii”

 

Titlul proiectului: “Şcoli şi comunităţi în acţiune pentru prevenirea părăsirii timpurii a şcolii”

 

Beneficiar: Inspectoratul Şcolar al Judeţului Damboviţa

 

Nr Contract: POSDRU/91/2.2/S/64110

 

Ştiri

» Arhiva ştiri

Seria a doua de ateliere educaţionale prin mijloace multimedia
Data: 29.06.2012


 În timpul seriei a doua de ateliere educaţionale prin mijloace multimedia, am dus cu un pas mai departe noţiunile dobândite de către beneficiari în cadrul primului atelier; cel de-al doilea atelier, susţinut în 5 şcoli din judeţul Ilfov şi 5 şcoli din judeţul Dâmboviţa, a reprezentat o incursiune practică în lumea mijloacelor şi tehnicilor multimedia.

La grupele de copii din ciclul primar activitățile au constat în:

Pentru a se realiza astfel de animaţii sunt necesare următoarele etape:

1.       Modelarea unor personaje din plastilină şi găsirea unui subiect pentru animaţie (ex: peşte, caracatiţă, pisică, om etc)

2.       Fotografierea repetată a acestor personaje, în timp ce acestea sunt mişcate foarte încet, de la cadru la cadru;

3.       Montarea şi animarea pe loc a fotografiilor realizate, personajele modelate prinzând astfel viaţă.

4.       Proiectarea acestor materiale realizate de către copii sub coordonarea experţilor

 

La grupele de copii din ciclul gimnazial activitățile au constat în:

 

·         exerciții noi de animație socială;

·         recapitularea caracteristicilor filmului documentar;

·         discuţie despre tehnicile de realizare a unui interviu sau a unui reportaj;

·         împărţirea elevilor pe grupe şi familiarizarea cu echipamentul video; fiecare echipă primind câte o cameră video; elevii au învăţat să deschidă camerele, să introducă mini-Dvurile în ele (casetele pe care se filmează), să folosească anumite efecte şi să înregistreze; au aflat despre elemente minime de încadratură video şi poziţionare a camerei;

·         realizarea unor exerciţii de filmare în clasă şi în curtea şcolii; realizarea unor mici interviuri în echipe; în cadrul acestor echipe, rolurile au fost distribuite astfel: cameramanul, reporterul şi cel intervievat; fiecare elev a trecut prin toate aceste roluri;

·         realizarea unor interviuri cu persoane din proximitatea şcolilor (ex: profesori, femei de serviciu, părinţi din curtea şcolii etc);

·         vizionarea materialelor filmate şi discuţii despre calitatea acestora; elevii au aflat despre modalitatea de transferare a materialului video de pe caseta filmată în calculator; au aflat despre programul de montaj Adobe Premiere;

·         discuţii despre ce înseamnă montaj video şi despre ce presupun anumite meserii precum regizor, monteur, cameraman, documentarist, reporter, jurnalist;

Obiectivele acestor activităţi au fost: stimularea abilităţilor de interacţiune socială ale elevilor; deprinderea unor tehnici minimale de realizarea a unui reportaj sau a unui interviu; deprinderea unor tehnici minimale de mânuire a camerelor video, de încadratura video, filmare şi montaj video; stimularea abilităţilor de a lucra pe un viitor subiect de film documentar şi de a aduna materialele vizuale necesare.

Materialele vizuale finalizate de experţi pe baza imaginilor filmate de elevi şi a interviurilor realizate de aceştia vor fi disponibile în curând pe portalul proiectului.

( Miruna Maria Tîrcă  ETS)

Imagini din timpul activităților pot fi vizionate in secțiunea Proiectul în imagini.


« înapoi